שיתוף פעולה בין מתחרים.
נושא החלפת הקישורים למטרת קידום אתרים קיבל תאוצה חזקה מאוד בעת האחרונה.
יותר ויותר מקדמי אתרים ואף אנשים פרטיים הבינו את הפוטנציאל העצום של החלפת הקישורים.
על פי כל ההערכות של רוב מקדמי האתרים, קישור מאתרים רלוונטיים באותו תחום או תחומים
משלימים הוא בעל משקל גדול יותר.
אך מה קורה כאשר אתרים אלו הם מתחרים זה בזה ?
במקרים רבים זה אכן המצב.
בעבר, אם חברת קידום אתרים היתה מעוניינת ליצור החלפת קישורים חזקה מועילה, היא היתה יכולה
לפנות לחברת בניית אתרים, לחברת עיצוב אתרים וכו על מנת ליצור שיתוף פעולה ביניהם.
כיום, כל חברת בנייה ועיצוב אתרים משווקת גם את מודל קידום האתרים שלה.
דבר זה יוצר מצב שבו כל החברות מתחרות בכל החברות, באותם תחומים.
מה ניתן לעשות במצב זה ?
ישנה אפשרות להשארת המצב כמו שהוא, כלומר שכל חברה תתחרה בכולם וההיפך.
דבר זה יגרום לכך שיהיה קשה מאוד להצליח בתחום מסוים, במיוחד אם האתר יצא לא מזמן לאוויר העולם.
האפשרות הנוספת היא ליצור שיתוף פעולה דווקא בין החברות המתחרות.
נשמע לכם מוזר - לא הגיוני - תחשבו שוב.
חברות מתחרות הנותנות קרדיט אחת לשנייה יוכלו להצליח יותר ביחד מאשר לחוד.
הדבר דומה למיזוג חברות:
מספר חברות קטנות, המשווקות את אותו המוצר, יזכו לנתח שוק קטן עבור כל אחת.
לעומת זאת, בשיתוף פעולה - אם על ידי הפניית לקוחות, קרדיטים ועוד בדומה למיזוג,
יזכו לנתח שוק גדול בהרבה.